تازه های نشردانشگاه هرمزگان
طی دهۀ گذشته. پلتفرم ها در بسیاری از صنایع گسترش یافته وسهم بسیاری ازاقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده است. بسیاری از شرکت های بزرگ جهان که ارزش مالی بالایی دارند. از مدل کسب وکار میتنی بر پلتفرم استفاده می کنند. واقعیت تعمیم یافته و تعیین کننده این است که پلتفرم ها ضمن ایجاد تحول در کسب وکارهای سنتی، نحوۀ مصرف کالاها و خدمات را نیزبه طور اساسی تغییر می دهند. این کسب وکارها با معرفی مدل های کسب وکار جدید و به چالش کشیدن بازیگران سنتی، صنایع را متحول کرده است، از این رو کتاب های متعددی در این حوزه از دیدگاه های مختلف منتشر شده است. مزیت این کتاب نسبت به سایر کتاب های این حوزه، بیان ساده و کاربردی آن برای دانشجویان و علاقه مندان به راه اندازی پلنفرم. رشد يا تبدیل یک کسب وکار به یک پلتفرم است. این کتاب بر اساس رویکردی جامع نوشته شده است: بدین صورت که مطالب آن کامل است و خواننده برای درک آن به دانش قبلی خاصی نیاز ندارد. از نظر علمی نیز دقیق است و راهنمایی عملی وکارآمد به شمار می رود. راهکارهای ارائه شده در آن نیز بر مبنای کاربردهای دنیای واقعی پلتفرم ها است. این کتاب با تمرکز بر مطالعات موردی, نکات مهمی را که می توان به مرحلۀ اجرا درآورد و چگونگی استفاده از ابزارهای جدید مدیریت را ارائه می دهد. ساختار کتاب بر اساس محورهای ایجاد ارزش پیشنهادی، خلق و جذب ارزش طراحی شده است و خواننده موضوعات پیچیده اکوسیستم پلعفرم های دیجیتال و نحوۀ مدیریت آنها را به صورت کارآمد درک می کند. این کتاب شش فصل دارد که به صورت ساده سازماندهی شده است: ارزش پیشنهادی (فصل !۱ و ۲)، ایجاد ارزش (فصل ۳ و۴ )،وجذب و کسب ارزش (فصل ۵ و ۶). دراین کتاب علاوه بر تأکید بر تدوین استراتژی های پلتفرم ها. روشی برگرفته از BSC برای پیاده سازی استراتزی ها ارائه شده است که معیارهای متاسب و قابل اجرا برای ارزیابی عملکرد در طول چهار منظر متناسب با پلتفرم ها می باشد. برای درک بهتر واژه های تخصصی نیز سعی شده است در ترجمۀ کتاب تا حد امکان از واژه های متداول و رایج استفاده شود.در همین راستا نشر دانشگاه هرمزگان اقدام به چاپ این کتاب نموده است واین اثر سیصدو شصت ودومین اثر چاپ شده نشر دانشگاه هرمزگان می باشد.